Article Detail

BOJ S PRVNÍMI PŘÍZNAKY

Chřipka vs nachlazení a boj s prvními příznaky. Když se necítíme dobře, pojmy jako ""chřipka"" a ""nachlazení"" se v běžně zaměňují. Mezi těmito onemocněními je ale několik zásadních rozdílů. Pochopení, co které onemocnění znamená, je klíčové pro následné rychlé zotavení.

Jaké jsou tedy rozdíly mezi chřipkou a nachlazením? Jak se jim můžete vyhnout a co dělat, když se objeví příznaky podobné chřipce? Jestli chcete znát odpovědi na tyto zásadní otázky, a přežít tak zimu s lehkostí, přečtěte si naše tipy níže.

Physiomer_Gentle_CZ

Chřipka a nachlazení: poznejte své nepřátele

Nejdříve si tato dvě onemocnění definujeme. Nachlazení zná téměř každý. U jedné osoby se může vyskytnout až čtyřikrát ročně a je běžnější než chřipka.

Nachlazení se objeví, když se staneme hostitelem virů, které se usazují především v nose. Tyto viry jsou známé jako rinoviry. Naopak už samotný název chřipky naznačuje, co ji způsobuje: virus chřipky. Obě onemocnění jsou virová a tak by se něměla léčit antibiotiky, které jsou proti nim bezmocné.

Jak můžete předejít chřipce a nachlazení?

Jedno z nejjednodušších opatření, které můžete pro snížení pravděpodobnosti nákazy některým z těchto virů udělat, je důkladné mytí rukou během dne.

Základem je také nosní hygiena. Je klinicnky dokázáno, že preventivní používání nosních sprejů PHYSIOMER® snižuje pravděpodobnost nachlazení během zimy na polovinu. Protože se chřipka a rhinoviry přenášejí vzduchem a jsou vysoce nakažlivé, stále mohou najít způsob, jak projít skrze vaši přirozenou obranu.

Jak bojovat s prvními příznaky chřipky a nachlazení?

Jakmile začnete pociťovat příznaky chřipky a nachlazení, začněte co nejdříve jednat.

Upřednostněte odpočinek

Navzdory všem preventivním opatřením se začínáte cítit pod psa? V tomto okamžiku je nejlepším řešením rozumně pracovat se svou energií.

Zvažte jestli nevynecháte po práci cvičení v posilovně nebo společenské plány. Především se snažte jít spát co nejdříve, protože kvalitní spánek může pomoci zmírnit příznaky.

Během spánku se vaše tělo může soustředit na revitalizaci a mozek vylučuje hormon, který mu v tomto úkolu pomáhá. Snažte se usnout před desátou večer a držte se dál od obrazovek.

Osvoboďte nos od patogenů

Čištění nosu je stejně důležité, i když se necítíte dobře. Jakmile váš imunitní systém zachytí přítomnost vetřelců, začne produkovat hlen, látku určenou k jejich zachycení a odstranění.

Než vám začne téct z nosu, nebo se váš nos ucpe, vypláchněte si jej vodou s mořskou solí. Tím si vyčistíte nosní dírky a podpoříte tělo při odvádění škodlivých látek ven.

S nosními spreji PHYSIOMER® můžete svůj nos vyčistit bez obav z podráždění. Ionizovaná mořská voda si v našich produktech zachová všechny minerály a stopové prvky a je tak k nosní sliznici šetrná a pomáha obnovit rovnováhu vašeho nosu.

Zůstaňte hydratovaní

Stejně jako viry, tak dehydratace hlen zahušťuje. Proto se vám po probuzení zdá, že máte ucpaný nos. Nezapomínejte pít dostatek tekutin (alespoň 2 l denně) abyste tyto potíže zmírnili a podpořili normální fungování vašeho těla.

Pokud máte potíže s pitím vody, můžete zvolit čerstvé ovocné šťávy a nebo bylinkové čaje. Pro zvýšení antiseptické hodnoty nápoje přidejte med, citrón nebo tymián.

Prohlédněte si celou řadu produktů PHYSIOMER® a najděte pro vás to nejlepší řešení.

Physiomer_Difference_Cold_Flu

Jaký je rozdíl mezi chřipkou a nachlazením?

Chřipka a nachlazení jsou způsobené různými viry, které vyvolávají různé typy příznaků. Společnými příznaky jsou zhoršující se rýma, ucpaný nos a inkubační doba asi tři dny. Příznaky chřipky jsou však silnější, než příznaky nachlazení.

Pokud máte náhle horečku, tíživou únavu, třesavku, bolest svalů, o kterých jste ani netušili, že je máte, je velmi pravděpodobné, že máte chřipku. Zatímco na zotavení z nachlazení můžete potřebovat až 10 dní, zotavení z chřipky může trvat až šest týdnů.