Article Detail

PREVENCE CHŘIPKY A NACHLAZENÍ

Chřipka a nachlazení patří mezi nejčastější onemocnění. U dospělého člověka se vyskytují dvakrát až třikrát ročně. Děti a starší lidé jsou k infekci náchylnější kvůli méně vyvinutému a nebo slabšímu imunitnímu systému.

Ačkoli se nejedná o závažná onemocnění a příznaky jsou ve většině případů zvládnutelné, chřipka i nachlazení jsou vyčerpávající. Proto je dobré riziku infekce předcházet, jak jen je to možné.

Physiomer_Gentle_CZ

Co způsobuje nachlazení a jiné běžné virové onemocnění?

Nachlazení mohou způsobit stovky různých virových infekcí, nejčastějšími viníky jsou rinoviry, které se do těla dostávají přes nos a ústa. Jakmile se uchytí, způsobují spoustu nepříjemných příznaků jako je ucpaný nos, bolest v krku a nebo kašel. Jen málo infikovaných má štěští a příznaky se u nich neprojeví.

Naopak chřipku způsobuje některý ze tří typů chřipkového viru. Ačkoli má chřipka a nachlazení mnoho stejných příznaků, chřipka s sebou přináší mnohé další - vysokou teplotu, bolesti, studený pot a zimnici. Ne vždy se však projeví všechny. Obecně platí, že chřipka má horší průběh, než nachlazení a její příznaky jsou intenzivnější.

Většina lidí se z nachlazení anebo chřipky rychle zotaví, když ale onemocníte, příznaky mohou mít negativní vliv na vaši práci, celkovou produktivitu a také společenský život.

6 tipů na prevenci chřipky a nachlazení

Člověk s chřipkou nebo nachlazením ji může začít šířit už o několik dní dříve, než se u něj projeví první příznaky. Infekční je až do té doby, než veškeré příznaky zmizí. Existuje však mnoho způsobů jak se chřipce a nachlazení vyhnout.

Dodužujte tyto tipy pro minimalizaci rizika infekce:
1. Pravidelný výplach nosu je během hlavní chřipkové sezóny klinicky ověřený způsob jak zabránit infekci. Používejte bezpečný přírodní nosní sprej, např. PHYSIOMER®, který je vyroben ze 100% mořské vody a dokáže v zimě snížit počet nakažení chřipkou a nachlazením.
2.Pokud je to možné, vyhněte se kontaktu s nemocným člověkem.
3.Pravidelně si myjte ruce teplou vodou a mýdlem. Případně používejte dezinfekční prostředky na ruce.
4.V domácnosti nepoužívejte společné ručníky ani jiné předměty, jako hrníčky nebo příbor, s někým, kdo je nachlazený.
5.Pokud se domníváte, že jste se dostali do kontaktu s virovým onemocněním, pokuste se nedotýkat obličeje.
6.Udržujte se v dobré kondici a zdraví, aby bylo vaše tělo připravené na boj s případnou chřipkou nebo nachlazením.

Prohlédněte si celou řadu produktů PHYSIOMER® a najděte pro vás to nejlepší řešení.

Physiomer_Prevention_Cold_Flu

Proč se chřipka a nachlazení objevují v zimě?

Chřipka a nachlazení mohou propuktnout kdykoli. Ve vetšině případu se ale tyto virové onemocnění řídí převídatelnými sezónními vzorci. První známky výskytu chřipky a nachlazení přicházejí v říjnu a vrcholí v zimě. Tato onemocnění jsou nejčastější příčinnou zaměškaných dní ve škole a v práci.

Občas se zvláště silné pandemie mohou objevovat až do května, dokud se počasí nezlepší.

Místa po celém světě s podobným klimatem vykazují srovnatelné vzorce, přičemž nízké teploty a nízká vlhkost jsou uváděny jako hlavní faktory šíření chřipky a nachlazení.